سردردهای بعد از بوتاکس

امروزه خیلی از مردم برای از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوستشان، اقدام به بوتاکس، درمان موقت می کنند. پیشگیری از تعریق بدن، لیفتینگ، اسپاسم های بدن، بهبود کند درد از راهکارهای بوتاکس به شمار می آیند. همان طور که می دانید همه درمان ها عوارضی را به دنبال دارد، انجام بوتاکس نیز این طور است. طبق تحقیقات و مشاهدات، افرادی که بوتاکس پیشانی انجام می دهند، دچار سردرد های کمی یا زیادی می شوند که حدود چند ساعت یا چند هفته طول می کشد. خوشبختانه یک درصد از مردم دچار سردردهای خیلی شدیدی می شوند. این دردها بعد از چند روز از بین می رود، اما باید نکاتی را در مورد بهبود سریع آن بدانید. در ادامه مطلب به راهکارهای پیشگیری از این سردردها می پردازیم. با ما همراه باشید.

چه عواملی باعث ایجاد سردرد بعد از بوتاکس می شود؟

همان طور که گفتیم، اکثر افراد از بوتاکس و یا داروهای مشابه برای جوان سازی پوست استفاده می کنند. یکی از شایع ترین عوارض بوتاکس که خیلی جدی نیست، به وجود آمدن کبودی و قرمزی در قسمت تزریق است. برای جلوگیری از آن، می توان دو هفته قبل از تزریق به مصرف داروهایی مثل، ایبوپروفن، آسپرین و روغن ماهی، پرداخت. مقدار کمی از بوتاکس وارد گردش خون شده و بیشتر جذب عضلات قسمت تزریق می شود و دوز به کار رفته شده به منظور باز کردن چروک های صورت، تقریبا هیچ نوع عوارضی را به دنبال ندارد. بوتاکس همانند هر تزریق دیگری، احتمال سوزش و قرمزی در آن ناحیه دارد که بعد از گذشت چند ساعت، بهبود می یابد. در برخی افراد هم بروز عوارضی مثل، سردرد، تهوع خفیف، علائم سرماخوردگی رخ می دهد.
یکی دیگر از عوارض رایج بعد از تزریق، سردرد است که احتمال دارد به مدت چند ساعت یا هفته به طول انجامد. این عوارض مشکلاتی نظیر اضطراب، تهوع، ضعیف شدن حافظه و گیجی را به همراه دارد. که این ها هیچ ربطی به ماده بوتاکس و ناحیه تزریق ندارد. در زمان بروز سردرد اول باید علت بیماری را شناسایی کرده و سپس اقدام به درمان کنید.
• در بعضی از برندهای نامعتبر بوتاکس، ممکن است ناخالصی باشد
• بعد از انجام گرفتن تزریق بوتاکس در قسمت صورت، انقباض به وجود آمده
• طریقه تزریق هر پزشک هم ممکن است در ایجاد سردرد نقش داشته باشد. یعنی ضربه های ناگهانی انجام شده توسط دکتر به ناحیه پیشانی، احتمال بروز به این عامل را دارد.
همه عوامل که برایتان گفتیم، در بروز سردردهای بوتاکس نقش دارند. شاید برایتان جالب به نظر برسد، آن دسته از افرادی که دچار سردردهای خیلی شدید و میگرنی هستند، برای بهبود به سوی تزریق بوتاکس می روند. در این صورت تزریق در ناحیه در قسمت های پیشانی و پشت سر، انجام می شود.

پیشگیری از به وجود آمدن سردردهای بعد از تزریق بوتاکس

شما می توانید با رعایت کردن نکات و توصیه ها و انجام دستورهای خاص، از این سردردها که بعد از تزریق بوتاکس به وجود می آید، پیشگیری کنید. توصیه می کنیم، اگر قصد انجام تزریق بوتاکس را دارید، حتما از قبل با پزشک خود در این باره مشورت کنید و تمامی شرایط جسمانی خود و امکان بروز حساسیت های ممکن را با پزشک در میان بگذارید. مشورت با پزشک در این باره از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. به هیچ وجه این جلسه مشاوره را فراموش نکنید.
استرس های خود را دور بریزید و آرامش خود را قبل از تزریق بوتاکس، حفظ کنید.
به هیچ وجه از پزشک خود خجالت نکشید و هر نگرانی که فکرتان را مشغول کرده است بگویید. مطمعنا دکتر شما، نگرانی های شما را رفع خواهد کرد.
از رقیق کننده های خون به هیچ وجه قبل از تزریق بوتاکس، مصرف نکنید.
حتما پزشک خود را از داروهای مصرفی خود مطلع کنید. حتی اگر ویتامین های E، امگا 3 و… مصرف می کنید.
اگر سیگار می کشید بدانید که این خود از عواملی که باعث ایجاد سردرد می شود. حتما به پزشک خود اطلاع دهید و مشورت بخواهید. احتمال دارد که پزشک به شما بگوید، چند روز قبل از تزریق بوتاکس سیگار نکشید تا دچار سردردها نشوید.
بعد از این که تزریق تمام شد، در آن ناحیه یک کمپرس یخ بگذارید. به هیچ وجه کمپرس را حرکت و فشار ندهید، خیلی آرام آن را در محل تزریق نگه دارید.
نباید هیچ فشاری به ناحیه تزریق وارد شود، حتی شما به هیچ وجه با دست آن قسمت را لمس نکنید.
اگر استرس خیلی شدیدی دارید، حتما یک موسیقی آرام گوش دهید و به پزشک خود بگویید که درمان شما را به عقب بیندازد. استرس تاثیر خیلی زیادی در بروز سردردها دارد.
فعالیت های جسمی خود را قبل از بوتاکس، افزایش دهید.زیرا باعث می شود روان آرام تری را داشته باشید. این عامل در جلوگیری از به وجود آمدن سردردها موثر خواهد بود.
بعد از تزریق به هیچ وجه اخم نکنید و ابروهای خود را بالا نبرید. زیرا باعث بروز سردرد می شود.
قبل و بعد از بوتاکس، داشتن آرامش از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. پس حتما آرامش خود را حفظ کنید. روش هایی که در حفظ آرامش شما موثر است را انجام دهید.
با رعایت کردن موارد گفته شده، تا حدی از سردردهای بعد از تزریق بوتاکس جلوگیری می کنید. یکی از عوامل مهم در این سردردها، انتخاب پزشک خوب نیز هست. به همین خاطر این موضوع را جدی بگیرید و حتما به مراکز معتبر پوست و مو مراجعه کنید و از پزشکان متخصص که مهارت کافی در این زمینه را دارند، کمک بخواهید.

تزریق بوتاکس و بهبود سردردهای بعد از آن

اگر بعد از تزریق بوتاکس دچار سردردهای خیلی زیادی شدید، قبل از اینکه کاری کنید، به پزشک خود زود اطلاع دهید و در این باره با او مشورت کنید. بهتر است دست به هیچ کاری بدون مشورت پزشک متخصص خود، نزنید.
پزشک متخصص پوست و مو به احتمال زیاد راهکارهای زیر را به شما توصیه می کند:
مصرف داروهای مسکن ساده نظیر استامینوفن و ایبوپروفن ها که به راحتی می توانید از داروخانه های نزدیک خانه خود، تهیه کنید. این داروها مانع بروز سردردها می شود.
در ماه های بعدی که برای تزریق بوتاکس می روید، احتمال دارد دکتر دوز مواد را کمتر کند. در این صورت پزشک متوجه خواهد شد که دوز در ایجاد سردردها نقش دارد یا خیر.
احتمال دارد پزشک، شما را از درمان بوتاکس منع کند و اصلا توصیه نکند. در این صورت باید دنبال راه دیگری برای از بین بردن چین و چروک صورتتان باشید.
اگر از تزریق بوتاکس توسط پزشک، منع شدید، به هیچ وجه لجبازی نکنید و از تزریق آن جلوگیری کنید.

سردردهای ناشی بعد از تزریق بوتاکس خطرناک است؟

امروز بیشتر افراد برای از بین بردن چین و چروک صورت خود، اقدام به تزریق بوتاکس می کنند. سردردهای به وجود آمده بعد از آن کمی آزار دهنده است. اصلا نگران این موضوع نباشید. سردرد فقط در برخی از افراد رخ می دهد و در همه اشخاص امکان بروز آن وجود ندارد. این موضوع فقط یک احتمال است. اگر بعد از تزریق بوتاکس دچار سردرد شدید، در مراحل بعدی می توانید با پیشگیری های لازم از بروز این سردردها جلوگیری کنید. بعد از گذشت چند روز دیگر علائم سردرد از بین خواهد رفت و اصلا خطری برای شما ندارد. شما بعد از چند روز کاملا بهبود می یابید و دیگر دچار آن سردرد ها نمی شوید.

جراحی زیبایی صورت