لابیاپلاستی

_

لابیا پلاستی نوعی جراحی زیبایی واژن است که با هدف کوچک کردن لابی ها انجام می شود پیش از آنکه این بحث را در همه ابعادش به شما ارائه دهیم لازم است درباره لابی ها و انواع آن اطلاعاتی را به شما عرضه نماییم.

انواع لابی ها

• لابی های ماژور یا بیرونی
  • لابی های مینور با داخلی

لابی های بیرونی دو لایه پوستی است که از روی استخوان شرمگاهی تا پرینه امتداد دارند لابی های بیرونی وظیفه محافظت از نقاط حساس مانند سرویکس که همان دهانه واژن است و کلیتوریس را بر عهده دارند لابی های داخلی یا مینور دو لایه پوستی در دو قسمت سرویکس است که بین لابی های بیرونی یا ماژور قرار دارند.

لابیاپلاستی چیست؟

جوان سازی واژن به انواع روش های جراحی و غیر جراحی انجام می شود که برای سفت کردن و ترمیم و یا بهبود عملکرد جنسی یا ظاهر داخلی یا خارجی واژن روش های مختلفی طراحی شده است. لابیا پلاستی در واقع جوان سازی بخش بیرونی واژن را بر عهده دارد. بیمارانی که به دنبال لابیاپلاستی هستند اغلب از ظاهر آناتومی زنانه طبیعی یا غیر طبیعی خود ناراضی هستند. برای بسیاری از افراد روش های جوان سازی واژن موجب تسکین علائمی می شود که عملکرد طبیعی دستگاه تناسلی را به ویژه پس از بارداری و زایمان و پیری و آسیب فیزیکی یا تغییر شکل ژنیتیکی تحت تاثیر قرار می دهند، با این حال در بیشتر موارد لابیا پلاستی صرفا به دلایل زیبایی انجام می شود.

ضرورت لابیا پلاستی

برخی از زنان دارای لابی های بزرگی هستند که ظاهر واژن را کمی نامطلوب می نمایاند و گاهی هم به دلایلی چون زایمان و رابطه های جنسی تغییر شکل در لابی های داخلی اتفاق می افتد و شکل ظاهری اولیه خود را از دست می دهند. به این شکل که کشیده و نا متقارن جلوه داده می شوند در چنین مواردی عمل جراحی زیبایی لایبا پلاستی برای زیبا سازی واژن موجود می باشد که به واسطه آن می توان هم اشکالات ظاهری را رفع نمود هم ظاهر واژن را به شکل مورد دلخواه و زیبا تغییر داد.

هدف لابیاپلاستی

در صورتی که بانوان تمایل به تغییر لبه های اطراف لابی ها و همچنین شکل و اندازه آن دارند به آن ها توصیه می شود که جراحی لابیاپلاستی را انجام دهند. هدف از جراحی لابیاپلاستی برقراری تقارن بین لبه ها و بر طرف کردن بزرگی لابی ها و همچنین رفع ایرادات کلی و ظاهری واژن می باشد.

نتایجی که از لابیا پلاستی حاصل می شود

_

لابی ها برجسته ترین و قابل روئت ترین قسمت دستگاه تناسلی زنان هستند و طبیعی و دلپذیر بودن این لابی ها برای اغلب زنان از اهمیت بالایی برخورردار است در طی این جراحی موارد زیر اتفاق خواهد افتاد

• کوچک کردن سایز لاب های داخلی
  • کوچک کردن سایز لابی های خارجی
  • انجام هر دو زمان موارد بالا
  • یکسان کردن اندازه لابی ها
  • جوان سازی ظاهر لابی ها

برخی از اهداف جراحی لابیاپلاستی

علاوه بر جوانسازی و زیبا سازی واژن در طی این عمل موارد زیر نیز از جمله اهداف این عمل زیبابی می باشد.

• اصلاح انحراف جریان ادرار
  • کاهش در معرض دید بودن لابی ها
  • کاهش تحریک ها و عفونت های متعدد واژینال

فواید عمل جراحی لابیا پلاستی

این عمل زیبایی از فواید بسیار برخوردار است برخی از این فواید موارد زیر می باشد.

• راحتی حین ورزش کردن و لباس پوشیدن
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود روابط جنسی
  • کم شدن سوزش و خارش
  • کم شدن عفونت های واژینال
  • زیباتر شدن ناحیه تناسلی
  • سهولت در نظافت ناحیه تناسلی بانوان

کاندیدای مناسب جراحی لابیاپلاستی چه کسانی هستند

بانوان با مشخصات زیر بیشترین کاندیدای انجام لابیا پلاستی می باشند.

• خانم هایی که از ظاهر واژن خود ناراضی هستند و دوست دارند بدن زیبا تری داشته باشند.
  • بانوانی که به دلیل بزرگ بودن لابی های خود از پوشیدن لباس های تنگ و شنا در استخر های عمومی معذب هستند
  • خانوم هایی که به دلیل داشتن لابی های بزرگ ادرار آن ها پخش می شود
  • بانوانی که دوست دارند که رابطه جنسی بهتر و مطلوب تری را تجربه کنند
  • خانوم هایی که از رنگ تیره لابی های خود نا راضی هستند.

لابیاپلاستی عمل زیبای و درمانی

این عمل زیبایی واژن نه تنها یک عمل زیبایی است بلکه در بسیاری از موارد جز عمل های ترمیمی و درمانی نیز به شمار می آید. بزرگ بودن لابی های مینور در بسیاری از زنان موجب ایجاد مشکلاتی از قبیل درد و زخم شدن واژن حین انجام فعالیت های ورزشی و دوچرخه سواری می شود. در عده ایی هم بزرگی لابی های مینور موجب می شود که ترشحات واژن نتوانند به راحتی خارج شوند که در نتیجه آن ابتلا به عفونت های مکرر واژینال رخ خواهد داد.

فرآیند لابیا پلاستی

این جراحی که یک جراحی سرپایی محسوب می شود چیزی در حدود یک تا دو ساعت به طول می انجامد که با بی حسی موضعی انجام می گیرد و طی این جراحی جراح مربوطه با استفاده از لیزر بافت اضافی را بر خواهد داشت و سپس از بخیه جذبی برای چسباندن و ترمیم بافت استفاده می کند. این جراحی جز جراحی های کم تهاجمی است و بافت طبیعی و عصب های مجاور حفظ می شوند.

جراحی لابیاپلاستی برای چه کسانی مناسب نیست؟

• انجام این عمل جراحی زیبایی برای افراد پیش از 20 سال توصیه نمی شود زیرا تا این سن هنوز احتمال تغییر در اندازه و ظاهر واژن و اندازه لابی ها وجود دارد
  • پس از 50 سالگی نیز به دلیل کاهش توان بدن برای ترمیم بافت ها این عمل توصیه نمی گردد
  • در دوران بارداری نیز به هیچ عنوان انجام این عمل لابیاپلاستی توصیه نخواهد شد چرا که احتمال دارد با عوارض مادری و جنینی مواجه شوند و دلیل دیگر آن این است که در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی اندازه و سایز لابی ها متفاوت از حالت عادی است و از این رو انجام این جراحی در این دوران منطقی نمی باشد.
  • در مورد زنانی که دارای بیماری های فشار خون بالا و اختلالات تیروئیدی هستند نیز این جراحی توصیه نمی شود
نکات مهم
  • جراحی زیبایی لابیا پلاستی برای دوشیزگان نیز قابل انجام است چرا که باعث آسیب به پرده بکارت یا هایمن نخواهد شد.
  • تحریک جنسی خانم ها در ناحیه واژن از نقطه جی و کلیتوریس انجام می شود بنابراین هیچ نقطه تحریک جنسی در لابی ها وجود ندارد و در نتیجه جراحی لابیاپلاستی نمی تواند باعث کاهش میل جنسی در خانم ها گردد.
اقدامات قبل از جراحی لابیاپلاستی
  • عدم مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی تا یک هفته قبل از عمل جراحی لابیاپلاستی
  • عدم مصرف قرص های رقیق کننده خون مثل قرص های آسپرین و عدم مصرف قرص های ضد التهابی مثل ژلوفن و دیکلوفناک
  • عدم مصرف مکمل های مانند ویتامین ایی و اسید های چرب امگا 3 و مکمل های گیاهی
  • عدم نزدیکی در شب قبل از جراحی
اقدامات بعد از جراحی لابیاپلاستی
  • پس از جراحی لابیا پلاستی ممکن است دچار درد باشید این وضعیت کاملا طبیعی است و مسکن هایی با تجویز پزشک می تواند درد شما را تسکین بخشد.
  • استفاده از کیسه های یخ برای کاهش التهاب موضع جراحی برای تسکین درد مفید می باشد.
  • حداقل 4 تا 6 هفته پس از جراحی به هیچ عنوان نزدیکی نداشته باشید.
  • تا ده روز از تامپون استفاده ننمایید اما استفاده از پد و نوار بهداشتی مجاز می باشد.
  • در وان و یا استخر نروید فقط دوش سرپایی داشته باشید.
  • هر چه کمتر بنشینید کمتر به محل جراحی فشار خواهد آمد بنابراین تا حد امکان به پشت دراز بکشید.
  • برای جلوگیری از لخته شدن خون قدم زدن و راه رفتن را فراموش نکنید.
  • پیاده روی های طولانی و دویدن و انجام ورزش ها و کار های سنگین ممنوع می باشد.
  • دارو هایی که توسط پزشک برای جلوگیری از عفونت تجویز می شود و آنتی بیوتیک ها را درست و منظم مصرف کنید.
  • سعی نمایید از مصرف غذا های یبوست آور بپرهیزید و از غذا های فیبر دار و غذا های رقیق تر استفاده کنید تا مبتلا به یبوست نگردید چرا که یبوست به زخم ها فشار می آورد.
  • تا 3 ماه پس از جراحی طبق تجویز پزشک مولتی ویتامین مصرف نمایید. البته در صورت صلاح دید پزشک مربوطه.
  • بهتر است تا یک هفته پس از انجام جراحی لابیاپلاستی استراحت کنید و بعد از یک هفته می توانید به فعالیت های روز مره خود ادامه دهید.

برخی از عوارض لابیاپلاستی

تنها عوارض این جراحی زیبایی درد و سوزش بعد از عمل می باشد که آن هم جای نگرانی نیست، چرا که با استفاده از قرص های بروفن و مسکن و استفاده از یخ در دو روز اول بعد از انجام عمل کفایت می کند. اگر این عمل با لیزر انجام شود که تنها یک روز استراحت برای خانم ها کافی خواهد بود. بنابراین این جراحی هیچ گونه عوارض نگران کننده در کوتاه مدت و بلند مدت نخواهد داشت.

ماندگاری نتیجه عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی هرگز عملی برگشت پذیر نخواهد بود، شما تنها یک بار این عمل را برای تمام عمر می توانید انجام دهید و حتی در دوران بارداری و زایمان نیز هیچ تاثیر منفی بر ظاهر لابی ها و تغییر شکل آن ها نخواهد گذاشت.

جهت مشاوره زیبایی از طریق واتس آپ پیام دهید